Strzyżewice, 16 marca 2025 r.
KIEROWNIK OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W STRZYŻEWICACH
OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO :
PRACOWNIKA SOCJALNEGO / STARSZY PRACOWNIK SOCJALNY / STARSZY
SPECJALISTA PRACY SOCJALNEJ
Stanowisko pracy:
Pracownik socjalny w Ośrodku Pomocy Społecznej w Strzyżewicach – 1 etat
Wymagania niezbędne:
1. Obywatelstwo polskie
2. Wykształcenie zgodne z art.116 ust.1 i ust.1a Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o
pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1283 z późn. zm.). Pracownikiem
socjalnym może być osoba, która spełnia co najmniej jeden z niżej wymienionych
warunków:
1) posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych;
2) ukończył/ła studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej;
3) do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej
do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika
specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie;
3. Znajomość regulacji prawnych z zakresu: pomocy społecznej, wspierania rodziny i
systemu pieczy zastępczej, przeciwdziałania przemocy domowej
4. Spełnienie warunków określonych w art. 6 ust. 1 i 3 ustawy o pracownikach
samorządowych tj.:
1) obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ww. ustawy,
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym
stanowisku,
4) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z
oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5) nieposzlakowana opinia
Wymagania dodatkowe:
1. łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych, umiejętność pracy w zespole;
2. umiejętność komunikowania się z interesantem, w tym także nastawionych
roszczeniowo, zagrożonym wykluczeniem lub już wykluczonych społecznie;
3. odporność na stres, kreatywność, odpowiedzialność, asertywność, rzetelność,
systematyczność i otwartość na zmiany;
4. prawo jazdy kat. B
Zakres czynności pracownika socjalnego:
1. praca socjalna;
2. dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia
z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;
3. udzielania informacji, wskazówek i pomoc w zakresie rozwiązywania spraw
życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać
problemy będące przyczyną trudniej sytuacji życiowej; skuteczne posługiwanie się
przepisami prawa w realizacji tych zadań;
4. pomoc w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa
dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez
właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz
wspieranie w uzyskiwaniu pomocy;
5. udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej;
6. pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w
zaspokojeniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk
społecznych;
7. współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami zatrudnionymi w Centrum Usług Społecznych jak też poza nim w celu przeciwdziałania i
ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenia
skutków ubóstwa;
8. inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację
życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługo służące poprawie
sytuacji takich osób i rodzin;
9. współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu
regionalnych lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na
podniesienie jakości życia.
10. inicjowanie lub współuczestniczenie w działaniach profilaktycznych nakierowanych
na zapobieganie lub łagodzenie problemów społecznych;
11. diagnozowanie sytuacji życiowej osób i rodzin ubiegających się o świadczenia z
pomocy społecznej, w szczególności przeprowadzanie wywiadów środowiskowych;
12. ustalanie uprawnień do świadczeń z pomocy społecznej oraz innych źródeł
zabezpieczenia społecznego, ich rodzaju i wysokości, po wnikliwej analizie
zgromadzonej dokumentacji;
13. udzielanie osobom pełnej informacji o przysługujących im uprawnieniach,
świadczeniach i formach pomocy;
14. udzielanie pomocy rzeczowej;
15. przyjmowanie wniosków i prowadzenie postępowań w sprawach o przyznanie prawa
do świadczeń z pomocy społecznej tj: zasiłków stałych, zasiłków okresowych,
zasiłków celowych; pomoc żywnościowa, inne akcje ;
16. kontrola wykorzystania świadczeń oraz podejmowanych działań i zobowiązań ze
strony klienta;
18. kompletowanie dokumentacji w sprawach kierowania do domów pomocy społecznej;
19. kierowanie do ośrodków wsparcia, schronisk;
20. Obsługa programu Helios w szczególności: wprowadzanie danych osób i rodzin
korzystających z pomocy społecznej, aktualizowanie tych danych tj. wniosków,
wywiadów środowiskowych, danych o orzeczeniach o niepełnosprawności,
21. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, organizacjami
pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach
na rzecz pomocy drugiemu człowiekowi; realizacja projektów
22. kierowanie się zasadami etyki zawodowej i zasadą dobra osób i rodzin, którym służy,
poszanowania ich godności i prawa tych osób do samostanowienia;
23. przeciwdziałanie praktykom niehumanitarnym i dyskryminującym osobę, rodzinę,
grupę lub społeczność;
24. zachowanie w tajemnicy informacji uzyskanych w toku czynności zawodowych, także
po ustaniu zatrudnienia, chyba że działa to przeciwko dobru osoby lub rodziny;
25. podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych poprzez udział w szkoleniach i
samokształcenie.
Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
Miejsce pracy: Teren w granicach administracyjnych gminy Strzyżewice, siedziba główna Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzyżewicach, Strzyżewice 109.
Stanowisko pracy: Stanowisko pracy związane jest głównie z pracą w terenie na obszarze
gminy Strzyżewice oraz przy komputerze. Stanowisko pracy wyposażone jest w standardowe
urządzenia biurowe.
Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób
niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz
zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.
Wymagane dokumenty:
1) CV z przebiegiem nauki i pracy zawodowej,
2) Oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w
związku z naborem – złożone na druku „Oświadczenie i klauzula informacyjna
kandydata” znajdującym pod ogłoszeniem (załącznik1 i 2)
Miejsce i termin złożenia dokumentów:
Dokumenty należy złożyć do dnia 25 marca 2025 r. do godziny 15.00
1. Przesłać na adres lub złożyć osobiście w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Dotyczy
naboru na wolne stanowisko – Pracownik socjalny”
Ośrodek Pomocy Społecznej w Strzyżewicach, Strzyżewice 109,23-107 Strzyżewice, pokój 5
Urszula Sawecka
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej
w Strzyżewicach
Załącznik 1
KLAUZULA INFORMACYJNA – REKRUTACJA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) (dalej:
RODO), informuję, że:
1.Administratorem Pani/Pana danych osobowych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Strzyżewicach jest Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzyżewicach.
2.Pani/Pana dane osobowe przetwarzane w celu i na podstawie:
art. 6 ust 1 lit. c RODO - wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze
w związku z: art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U.2020.1320 z
poźn.zm.) art.54 ust.1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
(Dz.U.2019.869 z poźn.zm.) w celu realizacji naboru na stanowisko;
art. 6 ust 1 lit. b RODO - przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do zawarcia i
wykonywania umowy o pracę lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane
dotyczą, przed zawarciem umowy;
art. 6 ust 1 lit a RODO – wyłącznie na podstawie udzielonej dobrowolnej zgody w
zakresie i celu określonym w treści zgody;
3.Zgodnie z RODO, przysługuje Pani/Panu:
prawo dostępu do danych osobowych;
prawo otrzymania kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu;
prawo do sprostowania (poprawiania) danych osobowych;
prawo do usunięcia danych osobowych;
prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych do innego administratora;
4. W przypadkach uznania, iż przetwarzanie danych osobowych przez Ośrodek
Pomocy Społecznej w Strzyżewicach narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do
wniesienia skargi do Organu Nadzorczego tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych;
5.Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędne do realizacji celów
określonych w pkt.2, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez
przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
6.Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na
zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów
powszechnie obowiązującego prawa;
inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z
Ośrodkiem Pomocy Społecznej przetwarzają dane osobowe dla których administratorem
jest Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej.
7. Przysługuje Pani/Panu prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych
osobowych, ale cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego
dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
8.Pani/Pana Dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie
będą profilowane.
9. Kontakt z inspektorem ochrony danych e-mail: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie pod adres Administratora.
Załącznik 2
OŚWIADCZENIE
Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie innych danych osobowych niż wymienione
w art. 221 § 1 i 3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U z 2020.1320 z
poźn.zm.) zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji
zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE – ogólne rozporządzenie o ochronie danych (Dz.U. UE L 119).
__________________
data i podpis
Informacja o wynikach naboru na stanowisko Pracownik socjalny/starszy pracownik socjalny/specjalista pracy socjalnej
Informujemy, że w wyniku zakończenia procedury naboru na ww. stanowisko została
wybrana Pani Justyna Dyś zam. Bychawa
Uzasadnienie dokonanego wyboru:
Kandydatura Pani Justyny Dyś spełniała wszystkie wymagania wskazane w ogłoszeniu, które
przeprowadzono na podstawie analizy na podstawie złożonych dokumentów i
dotychczasowego przebiegu stażu zawodowego. Kandydatka Pani Justyna Dyś legitymuje
się wykształceniem wyższym o kierunku: Pedagogika pracy socjalnej
Wybór nastąpił w wyniku przeprowadzonego postępowania
kwalifikacyjnego, podczas którego Pani Justyna Dyś uzyskała pozytywny wynik z rozmowy
kwalifikacyjnej. Wykazała się znajomością przepisów z zakresu zadań pomocy społecznej ze
szczególnym uwzględnieniem ustawy o pomocy społecznej i kodeksu postępowania
administracyjnego oraz ze znajomości programu systemowego, innych ważnych ustaw na których pracujemy w pomocy społecznej, realizowała projekty i inne działania na rzecz społeczności lokalnej . Doświadczenie jakie posiada w pomocy społecznej to 12 lat i posługuje się już tytułem specjalista pracy socjalnej.
Podpisy członków komisji:
Urszula Sawecka - przewodniczący komisji
Katarzyna Żak - członek komisji
Anna Cajzer - członek komisji