Program rządowy "Dobry Start" 300 zł dla każdego uczącego się dziecka
Rząd ustanowił program, na podstawie którego rodziny otrzymają raz w roku 300 zł na każde dziecko uczące się w szkole - bez względu na dochód.
(Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu "Dobry Start", Dz. U. Z 2018r. poz. 1061)
Świadczenie "Dobry Start" przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia.
WAŻNE !
Świadczenie nie przysługuje na dziecko z tytułu rozpoczęcia rocznego przygotowania przedszkolnego.
Jak otrzymać świadczenie "Dobry Start"?
Świadczenie przysługuje matce, ojcu, opiekunowi prawnemu lub opiekunowi faktycznemu dziecka.
Ustalenie prawa do świadczenia następuje na wniosek złożony w miejscu zamieszkania rodzica.
Gdzie złożyć wniosek ?
Wnioski o świadczenie dla mieszkańców Gminy Strzyżewice realizowane będą przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Strzyżewicach, który realizuje obecne świadczenie wychowawcze w ramach programu "Rodzina 500+".
Kiedy złożyć wniosek?
Wniosek będzie można składać już od 1 lipca online przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną, a od 1 sierpnia drogą tradycyjną (papierową) w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzyżewicach.
Wnioski należy złożyć do 30 listopada 2018 r.
W przypadku dziecka, w sprawie którego toczyło się postępowanie o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności, wniosek należy złożyć w okresie trzech miesięcy od dnia wydania orzeczenia o niepełnosprawności.
Kiedy rodzina otrzyma pomoc ?
W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu - rozpatrzenie i wypłata do 30 września.
W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach - rozpatrzenie i wypłata następuje w terminie 2 miesięcy, licząc od dnia złożenia wniosku.
WAŻNE !
- Przyznanie świadczenia "Dobry Start" nie wymaga wydania decyzji. Będą one wydawane jedynie w przypadku odmowy przyznania świadczenia, a także w sprawach nienależnie pobranych świadczeń.
- Informacja o przyznaniu świadczenia "Dobry Start" zostanie przesłana wnioskodawcy na wskazany przez niego we wniosku adres poczty elektronicznej z. Informacja będzie wysłana z następującego adresu poczty elektronicznej: strzyzewice@ops.pl
- Informujemy, że nie należy odpowiadać na maila wysłanego przez OPS Strzyżewice, który zawiera informację o przyznaniu świadczenia „Dobry Start”. Zminimalizuje to ryzyko podszywania się potencjalnych oszustów pod instytucje publiczne.
- W przypadku gdy wnioskodawca nie wskaże adresu poczty elektronicznej, będzie miał możliwość odebrania od w Ośrodku Pomocy Społecznej w Strzyżewicach informacji o przyznaniu świadczenia "Dobry Start".